Projekt budżetu Łodzi na 2018 rok

Dochody planowane są na poziomie 3,972 mld zł, a wydatki - 4,071 mld zł, co daje bezpieczny deficyt rzędu 98,8 mln zł. Dochody budżetowe miasta w ponad 90 proc. obejmują wpływy bieżące, a jedynie kilka procent to składniki majątkowe. Jedna czwarta to wpływy z podatku PIT, który z roku na rok rośnie i w 2018 roku ma przekroczyć miliard złotych.

Struktura wydatków:

  • oświata - 1,06 mld zł (26 proc.),
  • pomoc społeczna - ponad 760 mln zł (18,6 proc.)
  • transport i łączność - 681 mln zł (16,7 proc.),
  • gospodarka mieszkaniowa - 338,6 mln zł (8,32 proc.),
  • gospodarka komunalna - 252 mln zł (6,19 proc.),
  • administracja - 242,7 mln zł (5,96 proc.),
  • kultura - 212,5 mln zł (5,22 proc.).

Główne kierunki działania obejmują rewitalizację obszarową, budowę ulic i dróg rowerowych, realizację programu "Tramwaj dla Łodzi", termomodernizację szkół, budowę stadionu żużlowego, odnowienie pałacu Poznańskiego i pałacu Steinertów, rewitalizacje Księżego Młyna czy odnowienie parku im. Poniatowskiego.

Jak podkreślił dyrektor Departamentu Architektury i Rozwoju UMŁ Tomasz Jakubiec, projekt budżetu na 2018 rok potwierdza konsekwentną realizację strategii Łodzi, a rosnące wpływy z PIT wskazują na spadek bezrobocia i dalszy rozwój miasta, które uzyskało pozytywną ocenę ratingową BBB+ ze stabilna prognozą na przyszłość.

Zgodnie z wymogami projekt budżetu miasta od 15 listopada jest dostępny do wglądu i rozpoczyna się proces konsultacji społecznych oraz opiniowania przez radnych. Budżet Łodzi powinien być przegłosowany przez Radę Miejską do końca br., a najpóźniej do końca stycznia przyszłego roku.

Założenia projektu BUDŻETU ŁODZI NA 2018 ROK

Kontakt
RODO

Informacja dotycząca ochrony danych osobowych

Klauzula informacyjna
dotycząca przetwarzania danych osobowych,
dla których administratorem danych jest Prezydent Miasta Łodzi

Szanowni Państwo,

zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE) uprzejmie informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Łodzi z siedzibą w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 104, 90-926 Łódź, tel.: +48 (42) 638-44-44,  fax: +48 (42) 272-60-01, e-mail: lckm@uml.lodz.pl.
  2. Inspektorem ochrony danych w Urzędzie Miasta Łodzi jest Pani Agnieszka Kozłowska, tel. +48 (42) 638-59-50, e-mail: iod@uml.lodz.pl.
  3. Podanie danych osobowych jest warunkiem koniecznym do realizacji sprawy w Urzędzie Miasta Łodzi.
    Ogólną podstawę do przetwarzania danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. a - e ogólnego rozporządzenia.
    Ogólne cele przetwarzania danych zostały wskazane w następujących przepisach:
    1. ustawie z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1875 ze zm.);
    2. ustawie z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1868 ze zm.).

Dokładne informacje o celach i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych są dostępne w szczegółowych wykazach zadań, realizowanych przez wewnętrzne komórki organizacyjne Urzędu Miasta Łodzi.

  1. Dane osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom, uprawnionym do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a ponadto odbiorcom danych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowym, tj. podmiotom świadczącym usługi pocztowe, kurierskie, usługi informatyczne, bankowe, ubezpieczeniowe. Dane osobowe mogą być również przekazywane do państw trzecich, na podstawie szczególnych regulacji prawnych, w tym umów międzynarodowych.
  2. Dane osobowe będą przetwarzane, w tym przechowywane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2018 r., poz. 217 ze zm.), a w przypadku przetwarzania danych na podstawie wyrażonej zgody, przez okres niezbędny do realizacji wskazanego celu.
  3. W związku z przetwarzaniem danych osobowych, na podstawie przepisów prawa, posiada Pani/Pan prawo do:
    1. dostępu do treści swoich danych, na podstawie art.15 ogólnego rozporządzenia;
    2. sprostowania danych, na podstawie art.16 ogólnego rozporządzenia.

W przypadku przetwarzania danych na podstawie wyrażonej zgody posiada Pani/Pan prawo do:

  1. dostępu do treści swoich danych, na podstawie art.15 ogólnego rozporządzenia;
  2. sprostowania danych, na podstawie art. 16 ogólnego rozporządzenia;
  3. usunięcia danych, na podstawie art. 17 ogólnego rozporządzenia;
  4. ograniczenia przetwarzania, na podstawie art. 18 ogólnego rozporządzenia;
  5. wniesienia sprzeciwu, na podstawie art. 21 ogólnego rozporządzenia.

Prawa te są wykonywane przez Panią/Pana również względem tych osób, w stosunku do których sprawowana jest prawna opieka. 

  1. W przypadku, w którym przetwarzanie danych odbywa się na podstawie wyrażonej zgody, przysługuje Pani/Panu prawo do jej cofnięcia, w dowolnym momencie, w formie, w jakiej została ona wyrażona.  Od tego momentu Pani/Pana dane nie będą przez nas przetwarzane.
  2. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
  3. Gdy podanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, jest Pani/Pan zobowiązana(y) do ich podania. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie nierozpoznanie sprawy.
  4. Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.